New York Gezi Notları - 3

BİR RÜYA ÜLKESİ AMERİKA – 3

Central Park’taki gezimizden sonra, otelimizin hemen yakınındaki metro durağından Brooklyn’e gitmek için yola koyuluyoruz. Öncelikle Street Herald Square durağından Jay Street durağına yolculuk ediyoruz. Bu durak uzak kaldığı için oradan High Street durağına geçiyoruz. Özellikle bu bölgedeki metroların daha eski olduğu gözümüze çarpıyor.

Brooklyn Köprüsü 1883 yılında hizmete açılmış. Çok kalabalık olduğundan erken saatlerde gidilmesinde fayda var.

Birçok filme görsel malzeme olmuş bu köprüyü izlemeye doyamıyorsunuz. Köprüde yürürken hemen solumuzda Özgürlük Heykeli bize el sallıyor.

Köprüyü yürüyerek geçtikten sonra, meşhur” Brownstone Houses”u görmek istiyoruz. Bu evlerin özelliği, kızıl kahve taştan yapılmış bitişik nizam sıralı evlerden oluşması. Burada bolca fotoğraf çekiliyoruz.

Dönüş yolunda yine aynı metro istasyonunu kullanarak A hattından Fulton durağında inerek 11 Eylül Anıtına varıyoruz. Anıt, Dünya Ticaret Merkezinin yakınında yer almakta.

Dünya tarihinde dönüm noktalarından biri olan 11 Eylül 2001’de yıkılan iki kulenin yerine bir anıt inşa edilmiş ve ölenlerin isimleri buraya yazılmış.

Akşam otelimizin hemen karşısında bulunan Shake Shack hamburger zincirine gidiyor ve sığır etinden yapılmış “gofor”u deniyoruz.

Otelimize çok yakın olduğu için akşam Times Square’e bir kez daha gidiyoruz. New York’un kalbi olan bu bölge, hareketli billboardları ile akşam daha da canlı ve ışıl ışıl.

Ertesi gün sabah Brooklyn’e tekrar gidiyoruz. Köprünün hemen ayağında yer alan lunaparktaki atlıkarınca ile çocukluğumuza dönüyoruz.

Yine High Street durağından A hattını kullanarak meşhur Harlem’e gidiyoruz. Harlem için 125 Street’te iniyoruz.

Harlem şehir merkezinde birz dolanıyoruz. Sonra meşhur Apollo tiyatrosuna uğruyoruz. Bu tiyatro 1914 yılında kurulmuş. Jimmi Hendrix, Gladys Knight, The Jackson 5 ve Diana Ross gibi ünlü isimler kariyerlerine burada başlamışlar.

Harlem’den sonra otelimize dönüyor ve geri dönüş hazırlıklarımızı yapıyoruz. Havaalanı konusunda ufak bir uyarı yapmakta fayda var. J.F.Kennedy Havaalanı çok büyük. Bu nedenle, erken gidilmesi iyi olur. Bir de şu husus var ki burada her fiyatın üzerine o eyaletin belirlediği vergi ekleniyor. Biz de havaalanına gelirken 52 dolar tutmasına karşın ilave % 20-25 kadar da vergi ödüyoruz.

• Etiketler

• Sende Yorumunu Bırak

• Hakkımızda

Bir zamanlar TRT’de yayımlanan “Az Gittik Uz Gittik” adlı yarı çizgi film, yarı belgesel tadında bir program vardı. Hiç kaçırmadan izlerdik. Yine Jules Verne’nin kaleme aldığı macera romanı “80 Günde Devrialem”i severek okur, çizgi film uyarlamasını ilgiyle takip ederdik. Meğer tüm bunlar içimizde filizlenen dünyayı gezme aşkını...Devamı