Peru Gezi Notları-5

Gökkuşağı Gibi Renkli Peru-5

AREQUIPA

Puno Otogarından Arequipa’ya gitmek üzere otobüsümüze biniyoruz. Puno’da havaalanı bulunmuyor. Yaklaşık 1 saat mesafedeki Juliaca’dan uçağa binebilirsiniz.

Yol boyunca otobüse burada adet olduğu üzere satıcıların biri iniyor biri biniyor. Yolda “Lama Çıkabilir” tabelası sıklıkla karşımıza çıkıyor.

Arequipa’ya vardığımızda beklediğimizden daha büyük ve sanayileşmiş bir şehirle karşılaşıyoruz. Merkezinden Chili Nehri geçiyor. Mimarisinden dolayı “beyaz şehir” olarak da anılan Arequipa’da Plaza de Armas ve çevresinde biraz geziniyoruz. Merkez büyüleyici mimarisinin yanında avlularda yer alan birçok modern kafe ve restaurantı barındırıyor.

Plaza de Armas, Arequipa

Aynı zamanda burası Cusco ve Puno’ya göre yerellikten uzak kozmopolit bir yer. Ama itiraf etmeliyiz ki bizim en çok alpakalar ilgimizi çekiyor ki şehir de zaten alpakalarıyla ünlü. Mundo Alpaca’yı ziyaret ediyoruz. Burada alpaka türlerini görüyor, sevimli alpakaları besliyor ve yünleri nasıl işlenir öğreniyoruz. Alpakaların ot yerkenki sempatik halleri ve bir turiste tükürmeleri hala hafızamızda :)

Mundo Alpaca

• Etiketler

• Sende Yorumunu Bırak

• About us

Bir zamanlar TRT’de yayımlanan “Az Gittik Uz Gittik” adlı yarı çizgi film, yarı belgesel tadında bir program vardı. Hiç kaçırmadan izlerdik. Yine Jules Verne’nin kaleme aldığı macera romanı “80 Günde Devrialem”i severek okur, çizgi film uyarlamasını ilgiyle takip ederdik. Meğer tüm bunlar içimizde filizlenen dünyayı gezme aşkını...More...